Saturday, October 30, 2010

Balkhis,I am blessed..

Haa..mesti sume tertanyatanya,ada apa dengan Balkhis.?Produk  kecantikan terbaru dipasaran ke?Or jenama sos tiram latest?Ke drama TV3 baru siar?Atau tajuk novel baru terbit..Oke,aku bukan nak citer pasal mendemende tuh semua.Aku nak cerita pasal ibu aku.Aik?!Entri tulis pasal Balkhis,pastu nak citer pasal ibu aku lak?Oke,aku tau aku cam budulkan korang,cam korang tak dapat tangkap je yang Balkhis itu adalah ibu aku..hehe.Sedap an nama Balkhis,cam nama orang zaman sekarang,takpun cam nama watak utama novel ALAF 21..hehe..Well,see the daughter la,bak kata pepatah;kemana lagi tumpahnya kuah kalau tak ke mee..hehe..Chit,keji sungguh statement,macam orang nama Bedah takbole letak nama anak dye Putri Qalesya Adrianna Qistina..Ironi sungguh,nama mak satu perkataan je,nama anak,perghh..

ibu saya nama Balkhis

Oke,sebelum aku melalut sampai ke UK(ulu kelang),better stop it.!Tumpu pada entri.Aku nak bagitau korang,yang ibu aku adalah terbaik di dunia dan akhirat.!Oke,memang lumrah seorang anak kata camtu sal mak dye,yelah takkan nak cakap, mak kau lagi best la dari mak aku.!Cheh,kejam sungguh..Hehe.Korang tak caye ibu aku terbaik?!Well meh sini aku nak story kenapa aku berani cakap ibu aku terbaik,sedia?GO.!!

Aku ingat lagi masa aku kecikkecik dulu time duk kat Batu Hitam,Kuantan. Ratarata budak kat situ bahasakan diri dengan perkataan "aku",dengan kawan,adik beradik,sume "aku".Tapi ibu aku tak bagi kami guna perkataan "aku",mungkin bagi dye kasar bunyinya kalau budak guna.So,untuk menghalang kami guna perkataan tuh memandangkan pengaruh yang kuat,ibu akan citer mende yang sama kat kami.Dye cakap kalau guna perkataan "aku",hantu paku datang makan kami.!hahahah..Masa tuh takyah cakap la,memang takut.!Pastu siap citer kat kawan lagik,tapi dyeols tak amik port.huu..And aku setat guna perkataan "aku" masa aku naik form 4,sebelum nih guna "saya" untuk bahasakan diri.Pas aku guna perkataan "aku",baru kawan aku berani cakap,kau dulu skem la ain,guna "saya".(cinabet,dulu taknak cakap,jaga hati la tuh)haha.

muka budakbudak baik

Dulu masa kecikkecik main kat tanah tak pakai selipar,biasalah budak kampung,taktau dalam  tanah tuh ada cacing kerawit,i,pastu mulalah cacing masuk ikut kaki,dapat penyakit cacing,terpaksalah makbapak beli ubat cacing mahal,disobey punya anak.!Aku la termasuk budak takpakai selipar bila main kat tanah tuh.Ada satu hari,tengah aku syiok main korekkorek tanah sambil takpakai selipar,ibu aku datang ngan muka Puan Nohara mak shin chan,siap dengan galah kat tangan,ape lagi,kena la libas,tuh la taknak dengar cakap ibu.Memang berbekas gak la kat badan dan hati(sebab tu boleh ingat).Tapi pas aku da beso sikit baru paham kenafe.Sebab ibu taknak aku sakit,pastu dalam perut ade cacing,weks.!Sayang ibu.!

Tapi tuh citer kecikkecik,da besar takde la kena marah,kena libas,marah,libas.Da besar da kan,ibu aku pun segan nak libas aku.Sekarang aku kamceng ngan ibu aku.Gossip,tengok drama/filem,shopping,tengok utube,masak(oke tipu),semua ngan ibu aku.Kadangkadang kalau kluo sama orang ingat adik dan kakak.(chit,cam nak cakap aku tua la kan).

kekamchengan anak beranak

The best part of my ibu adalah bila dye puji aku.Maksud aku dengan pujian tak masuk akal.Biasalah seorang ibu akan puji anak dye walaupun pujian  tuh tak masuk akal langsung.!Ibu's way..Pernah tuh dye tetiba puji aku,dye cakap,"kak long ni kalau make up mesti cantik",hahaha,memang la cantik,maksud aku kalau mak nyah muka gagah pun boleh transform jadi Kris Dayanti pas disolek.hehe.Anyway I appreciated it.Satu lagi,pernah ibu aku pandang aku lama,pastu cakap,"ayu kak long ni" dan aku macam,"ibu nih..".Ibu memang akan berusaha mencari satu sudut sekecil mana pun asalkan dye boleh puji anak dye.Biarpun anak dye tak cantik dimata orang,tapi anak dye tetap cantik dimata dye..

Akhir kata,ibu,biarpun ibu mungkin takkan baca post nih,I am blessed for having you as my mom.!Thanks ibu for everything.!You are the only Queen of my heart..Love you,muax.!

Next time tulis pasal King of heart plak,insyaallah..teehee =)

No comments:

Post a Comment

Jemput Komen: