Monday, November 29, 2010

aku cool.aku gelabah.

Mulamula tepuk tangan.Yeah.!Akhirnya aku berjaya post sesuatu setelah sekian minggu lamanya..Banggabangga.!Nvm,takde kene mengena ngan entri.Ini aku nak kasi cerita la sama kauorang,ini mende baru berlaku petang tadi la.Takde,mende ni boleh jadi pengajaran supaya jangan kau berani berlagak dah lain kali buat bende fikir betul betul...Uish.!Panjangnya ayat yang boleh diringkaskan itu.


Oke oke,kembali kepada cerita.Camni,tadi kawankawan aku tanya la dengan ayat berbunyi begini,"Ain,kau da bayar ke yuran kau".Aku jawab dengan coolness nyer aku tak bayar lagi,bayar ari rabu nanti sambil dalam otak berfikir,buat apa nak bayar awal awal sedangkan nak masuk sem baru ari khamis ni,so ada la masa baki 3 hari lagi. Masa tuh bongkak lagi. Lepas tuh kawan aku yang sorang lagi tanya aku dengan soalan yang sama,dan aku jawab dengan jawapan yang sama dan masih berfikir dengan mende yang sama.Cool kan aku.


Yeah..right.!(snerk)

Pastu dye dengan izin dan kuasa Allah cakap kat aku,"kau tak bayar lagi?Bukan ke kalau nak daftar online boleh buat selepas 2 hari pembayaran.2 hari selepas,2 hari selepas.!!Oke Ain,stop echoing,dyeorang paham 2 hari selepas.Ini bermaksud kalau aku bayar hari Rabu,maknanya aku boleh daftar online hari Jumaat,sedangkan hari pendaftaran pengajian ialah Khamis.Dan ini bermaksud lagi,aku takkan dapat daftar pengajian kalau aku daftar online hari Jumaat,kalau aku tak daftar pada hari Khamis tuh,maknanya aku tak dapat belajar..Fuuhhh..ayat yang penuh dengan perkataan hari dan daftar.Sori kalau pening.Ulang baca kalau tak paham.Hehehe.


Jadi aku dengan penuh kewarasan,menoleh ke arah jam dinding (sedangkan laptop sudah ada jam di taskbar),tengok sudah pukul 3.50 iaitu waktu genting untuk pergi ke bank sebab bank sini tutup pukul 4.45-5.00,terus ajak ibu pergi bank,nak buat pembayaran yuran.Habis terbang segala keegoan dan ke coolness an aku.Gelabah aku.!Bawak kereta lajulaju sebab dari tempat aku nak pi ke bandar yang ada bank lebih kurang 40minit.Tapi tadi aku speeding gila babas kalau ada surat saman sampai tuh I'm sorry,sempat la aku pi dalam masa 1/2jam je.Fuuhhhh.Sempat bayar aku punyer yuran,dan ini bermaksud sempat la aku daftar pada hari sepatutnya.


haaa.gelabah kau.!


So,moral of the story,laen kali,rajin rajin la jenguk website tengok ada ape ape information in case kau nyanyuk walaupun nak masuk kali ke-3 kau mendaftar.Dan jangan tau berlagak cool kalau tak tau ape ape,sebab kau mungkin akan gelabah di kemudian hari.

No comments:

Post a Comment

Jemput Komen: