Friday, November 12, 2010

pengalaman vs logik

Sebenarnya aku baru terfikir nak post mende alah ni beberapa saat tadi..Tetibe beb.!!Spontan betul.!Mende alah ni popped out dari fikiran aku pas aku teringat sal kesah boyfriend-girlfriend kawan aku..Well,aku sebenarnya bukanlah ada pengalaman sangat pasal mende nih (oke,sebenarnya takde langsung.!).Tapi itu bukanlah alasan aku untuk tidak meneruskan perancangan untuk post mende alah ini...


be logical


Aku punya kesedaran yang seseorang tidak memerlukan pengalaman untuk mengomen/menulis tentang benda yang dia tidak pernah alami..Contohnya macam aku sendiri,walaupun aku takde pengalaman pasal cinta monyet,cinta pandang pertama mahupun caracara nak buat mee cintan,kawankawan aku selalu minta pandangan aku untuk settle kan masalah dyeorang. Apa yang penting adalah logik akal.


logik kan?but no bf no experiences(macam aku)

Tak percaya?Oke,contohnya kalau kawan aku ngadu kat aku probs dye ngan bf dye,dyeorang gaduh gila babas la kan.Takkan lah aku nak jawab kau ajak la dye main polis sentri sah probs korang settle..Duh.!Sangat slenge jawapan tadi dan tak dapat diterima logik akal.Apa yang aku boleh cadangkan adalah perbincangan lambat (slow talk) dengan bf dye tuh,jangan maen cacamarba je dalam wat keputusan..See?Senangkan dengan logik akal,takda pengalaman pun bole..hehehehe..


Kalau semua nak ada pengalaman,maknanya kaunselor tuh kena buat probs dulu untuk dapatkan pengalaman baru dye boleh kaunselingkan orang..Tak gitu??Jadi,konklusinya,logik akal boleh mengatasi pengalaman..Tapi aku tak cakap yang pengalaman tuh tak bagus.Sebab pengalaman pun banyak mengajar manusia..Tapi,takde pengalaman pun manusia boleh berfikir secara logik kan.??


Macam mana nak bagi otak fikir secara logik?Senang je,minumlah susu Enfagrow..Hahahahah..LMAO...Sebab sel sel otak kita perlu bergabung untuk berfikir..Hahahahahahah..Tak caya lagi?Tengok iklan tv banyak banyak,khususnya iklan susu baby (sebab iklan susu dewasa banyak cerita sal osteoporosis)..


presenting,NEURON.!!!


p/s:senang nak fikir secara logik,tapi susah nak  laksanakan.!

No comments:

Post a Comment

Jemput Komen: