Saturday, December 18, 2010

baby baby oh~~~~ILYSM

Oke,entri kali ni bukan nak bagi lirik Baby-Justin Bieber ke hape ke. Dan bukan nak cerita pasal baby=sayang,bi,intan,payung,abang,.watsoeva.Ini baby real punya baby.Baby yang selalu keluar iklan Diapers,Mamy Poko,yang orang tak termuntah walaupun tunjuk bahagian punggung licin.Ataupun yang comel comel pandai pandai dalam iklan Anmun,Fernleaf,Dutch.Yeah.!Ini cerita pasal insan istimewa yang berumur lingkungan 0bulan-3tahun,yang layak dipanggil bayi.Dan lebih istimewa ni adalah cerita pasal baby aku,yeah,baby aku,Hannah Humairah.!Ah~sarangae~~~ <3 <3 <3


 Hannah Humairah


Hannah tersangat la istimewa dalam hati aku yang kecil dan suci ini.Sila lari ke bilik air jika ingin muntah.NVM.Insan kecil ni hadir dalam hidup aku masa aku umur 18tahun,yeah,sangat tua untuk mempunyai seorang lagi adik.Tetapi disebabkan ibu sangat produktif dan masih mampu mengandung setelah 6 tahun ketiadaan bayi,maka Hannah hadir dalam hidup kami.






Recall:Masa tuh aku dalam form 4.Persekitaran masyarakat sekililing aku adalah warga warga emas yang tidak mampu untuk memberanak.Dan rakan rakan aku kebanyakannya anak bongsu.Cipoet(ciput) je anak sulung seperti aku.Jadi,bila mendapat tahu ibu mengandung lagi,agak malu sebab mereka ingat emak saya sebaya dengan emak mereka.Dan mereka juga sering membuat muka terkejut bila dapat tahu adik beradek aku 8orang,and I'm the eldest,ya,saya adalah seorang kak long mithali.Ready ditepi sinki jika muka anda sudah hijau.




 

Tapi semua itu diketepikan selepas Hannah dilahirkan.Masa tuh aku kat PLKN,berkhidmat untuk negara walaupun naluri memberontak.Aku tahu ibu due 8/4/09,tapi aku saja call awal 7/8/09 untuk tanya khabar ibu.Bila aku telefon,dyeorang cakap ibu dah selamat memberanakkan seorang bayi perempuan 6/4/09,awal sungguh budak tuh keluar.!Gelejoh betul.!Dan nasib baek aku telefon.!So,abah pun amek aku pas aku mintak kebenaran cuti 4hari melawat ibu aku.muehehehe.Adek baru.!






Sekarang ni,walaupun aku kadang kadang je jumpa Hannah sebab sambung belajar,Hannah tetap manja dengan aku.Syukur.!Adek baru kadang2 jumpa masih ingat aku. Sekarang Hannah dah besar+nakal+gedik+comel comel+suka joget kalau dengar atau tengok lagu korea/banyak celoteh.!Time aku balek,dye slalu suruh aku lukis dan nyanyi lagu kanak kanak tuh.Alah,yang ni:


bulat kecil,bulat kecil,
bulatan besar,
sayang mama sayang papa,sayang semua,
6 darab 6,36,
toleh kiri toleh kanan,
anak beruang.! <3


lagu 'anak beruang'
 macam sodap....
dan ngap.!hamek kau.!

Tengok.!Lagu pun nak lagu matematik,tak bole bla part:6 darab 6=36.Gheghe. Selalunya dye suh aku nyanyi sampai la dye bosan,tapi selalunya dye tak bosan bosan.Aku yang bosan,sampai kena buat helah,macam,suruh dye kacau KOKO(kucing belaan).Pastu memang dye tertumpu kepada KOKO la.Sebab dye suka buli KOKO walaupun KOKO sunbae setahun lagi tua dari dye.Disobey punya junior.Mana taknya,junior lagi gabak dari senior.


prey and predator 
cubaan menaik
arhhh,dapat.!

Favourite dye bukanlah drama slot samarinda,tetapi hanyalah lagu TV3 yang selalu keluar sebelum rancangan start,alah yang "kau sinari,kau bla bla"(tak ingat).Kalau alih memang guling guling jerit jerit la dye.Dye suka korean songs yang rancak rancak dan joget joget.Groups yang dye suka adalah wondergirls, SNSD,dan kadang kadang KARA.Kalau aku buka lappy,mesti dye lari lari sambil jerit "elmi,elmi".Yang bermaksud dye nak tengok Tell Me-Wondergirls.


Yang paling aku suka bila dye panggil aku dengan suara yang suwet tuh, "AYOONGG.!".arghhhhh,cair...Lagi cair dari dengar Adam Lambert gay nyanyi.bahagia =) ...


Hannah,kak long love u,,aaahhhhhh... ;)


p/s: dah macam blog mak mak,nak post pasal baby.

No comments:

Post a Comment

peninggal komen: