Friday, December 17, 2010

kfc whipped potato wannabe

Wah..Excited nyer rasa bila nak cerita pasal makanan..Sampai dah rasa macam kat tekak dah mende tuh..nyum nyum.!Biasa la kalau da debab tuh semua benda pasal makanan mesti dah terbayang bayang,sampai meleleh saliva,yucks.!haha. Oke,trus kepada entri.fokus ain fokus ain.Bukan apa,ni aku nak story,aritu masa aku cuti balek rumah,si angah menggedik gedik mintak ibu buatkan whipped potato ala ala KFC.Gedik gila,sampai nak ala ala KFC.huh.!


Maka,pada sekian sekian hari,ibu pun bercadang la nak tunaikan harapan dan impian angah tuh.Si angah pon janji nak tolong ibu buat.Tapi last last hampeh keluar ngan kawan kawan dye,last last aku yang ingatkan nak lari dari tanggungjawab ni pun terpaksa la menolong.Dasar pemalas.!Nak nak disebabkan si baby asik mengendeng ngendeng kat ibu,jadi,ibu hanya beri arahan dan aku lah yang tukang menyukat,mengacau,mengupas,so on.


Sambil sambil tuh aku bermonolog dalaman marah pada si angah,sebab aku yakin dan pasti muka dye mesti aku terpacul saat kfc whipped potato wannabe tuh dah siap.Huh.!Biasalah,iri hati terhadap adik tak pernah hilang.muehehehe. Jahat punya statement. 


And buat punya buat punya buat,jadilah KFC WHIPPED POTATO WANNABE.Rasa nyer?Rasa nyer oke la,tak de la sejibik cam whipped potato KFC tuh.Alah,nama pon wannabe dan ini first time pun kami buat.haha.Lagipun,bukan ke KFC guna berbagai jenis rempah ratus rahsia,secret recipe punyer la ape la hingga menjilat jari la,eh,chop,tuh fried chicken dye la.Oke nvm..Janji aritu dapat makan my handmade (tangan sendiri buat) version whipped potato,oke,walaupun bukan 100% my handmade.


the gravy.nampak macam almost the same kan?
ini angah punya.

Ouh,lupa nak bagitau,kredit kepada blogger ini sebab kasi resepi cambest.Terima kasih awak.!

No comments:

Post a Comment

Jemput Komen: