Tuesday, December 7, 2010

lakukan penghijrahan...

Assalamualaikum w.b.t...Firstly,aku nak ucapkan selamat tahun baru bagi semua umat islam,salam maal hijrah.!!Alhamdullillah,kita dah selamat memasuki tahun baru dalam kalendar Islam.hehehhe.Sebagai umat Islam,kita patut tahu yang Maal hijrah ini adalah peristiwa bersempena dengan penghijrahan Rasullullah swt dari Mekah ke Madinah yang dikenali sebagai Yathrib pada masa tu.Baiklah,pada Maal hijrah ini,terdapat beberapa siri penghijrahan dalam hidup aku.Yang pertama,aku dah berhijrah ke blok baru,yang lebih selesa dan lebih baik rupanya.


ihsan GOOGLE


Yang kedua,yeah,yang ni the hardest thing la kiranya yang baru baru berlaku dalam kehidupan seorang pelajar aku.Kenapa terjadinya perpisahan disaat kita baru nak berintim.Ceh.!Ayat nak berintim,tak bley blah kau.!hahahahha.Okey,jangan salah sangka disebabkan ayat itu.Apa yang aku maksudkan adalah perpisahan dengan kawan sekelas/sekuliah dengan aku,sebab aku TERpaksa berhijrah kelas. T-T ...Sungguh sedih.!Tapi mungkin ade udang di sebalik mee,eh eh,silap perumpamaan,mungkin ada hikmah disebalik semua ini.Mungkin aku akan bertambah baek dari segi prestasi,kendiri,dll lah kan.Apa apa pun,,naseb kau la labuuuu.


Okey,disini aku ingin list kan  beberapa penghijrahan dari segi mentaliti dan perangai yang aku nak lakukan,insyaallah =) ;



  1. Nak duduk barisan depan dalam bilik kuliah
  2. Nak tumpu perhatian dalam kelas
  3. Hindari syaiton tenggek atas mata (mengantuk dalam erti laen)
  4. Taknak buat vandalisme (conteng meja)
  5. Taknak buat lawak bodo acapkali
  6. Nak selalu update blog
  7. Catat apa yang lect cakap,bukan bergantung pada kawan
  8. Taknak study last minute,sekurang kurangnya seminggu sebelum,bukan seminit sebelom exam bermula.
  9. Nak rajin memasak,dan lain lain kerja rumah
  10. Nak menyimpan uang <-kalau mampu buat aku memang terror.!
  11. Etc etc etc,kalau listkan takkan abes
Okey,tuh aku punya siri penghijrahan dan list penghijrahan,korang bagaimana??

No comments:

Post a Comment

Jemput Komen: