Friday, December 3, 2010

yang wajib wajib tukar

Sila sebut yang wajib wajib tukar tuh dengan nada lagu yang sedang sedang saja (dangdut).Geli oh.!hahahahha.Oke,nvm.Ouh,sebelum tulis pasal entri,aku nak bagitau walaupun korang tak nak ambil tahu,yang aku dah selamat daftar sem baru,yeah,sem 4.!(kecoh).Dan buat pertama kalinya dalam banyak banyak sem yang tak seberapa banyak,aku dapat roommate senior a.k.a akak.Show off duh.!Yelah,selama ni menumpang kawan aku punyer akak roommate je,skang ni aku plak ade akak..wahwah.Bragging yang ntah hape hape.


akak rumate aku macam tudung biru tuh.yee.!

Cukup dengan kelalutan yang melampau.!Entri yang aku tulis kali ni bukan ade kene mengena dengan benda wajib wajib tukar time raya macam cat,perabot,pinggan,bini?! whatsoeva.Entri kali ni of coz la bincang pasal bende yang aku wajib wajib tukar setiap kali masuk sem baru.!

Seriously,aku tak perasan pon benda ni aku wajib wajib tukar setiap sem.Baru je terlintas semasa aku menyeterika bajuan kurungan,selain daripada baru terlintas sebab aku terlupa nak bawak benda tuh sampai aku kene pi jamban pakai crocs sebab ianya adalah satu satu nya kasut getah kalis air yang aku ada.


Haaa.Da dapat hint bukan?Yeahhh.Benda tuh adalah SELIPAR JAMBAN. Btw,selipar jamban tuh bukanlah nama yang sesuai sebab aku selalu pakai selipar itu untuk ke cafe,ke cyber cafe,koperasi,etc etc,memandangkan aku bukanlah jenis yang cerewet seperti sesetengah perempuan yang memakai wedges didalam kampus/asrama/kolej.


selipar getah cap PANDA


Nvm again,berbalik kepada topik.Aku perasan setiap kali masuk sem baru,selipar jamban aku mesti bertukar wajah.!Dari coklat ke biru,dari adidas ke asadi ke yin yin (jenama china). Berbagai?!Alkisahnya terjadi penukaran ni mestilah ada kisahnya sebab aku bukanlah sengaja nak bazirkan duit parents,gedik gedik nak tukar selipar jamban acap kali.wadehek.!


Alkasih,toib,maka setiap kali habis sem dan bermula cuti sem aku mesti bawak balik selipar jamban aku supaya aku boleh pakai kat rumah sekadar untuk menyidai kain atau dipakai ke pasar.Tapi setiap kali aku bawak balik tuh la ada aje kes selipar aku tinggal sebelah je taktau yang lagi sebelah tercampak mana,selipar aku jadi buruk sebab adik bawak main baling selipar,adik pakai sampai rabak tapak sebab basikal brek tak makan lalu selipar dijadikan brek,dan 1001 alasan.


permainan yang boleh bawa gaduh


Maka terpaksalah aku menukar selipar untuk setiap sem.Toib.!Cerita ini adalah cerita benar.Aiiwaa.!

No comments:

Post a Comment

Jemput Komen: