Saturday, January 29, 2011

dedicated to anak anak ROSDAN

Yeah Rosdan tuh abah aku, bukan abah kau dan bukan abah kamu juga. Yeah anak anak rosdan tuh aku dan adik beradik aku. Hari ni aku ada perasaan nak cerita pasal adik beradik aku yang ramai gila babas bagi manusia era permodenan dan kehancuran ni. Aku ada 8 orang ada beradik dan aku anak sulung. Yeah, aku seorang wanitagadis berumur 20 tahun dan masih ada 7 adik. Sangad meriah. Bukan?



zaman bertiga dan suci


Oke ni list nama adik beradik aku:
  1. Ain Najlaa
  2. Jongos
  3. Mr Crab Senior
  4. Jiwa kacau Second Generation 
  5. Mamat Korea
  6. Minah Korea
  7. Mr Crab Junior
  8. Tumbesaran melampau
Sweet kan nama adik beradik aku? Ekceli, tu bukan nama sebenar. Takde gamoknya parents aku nak letak nama sebegitu rupa. Yeah, hanya aku yang tergamak meletak nickname sebegitu kepada adiks aku.

Oke, Jongos adalah anak lelaki sulung dalam family aku. Dye lah adik merangkap abang aku. Kenapa abang? Sebab KADANG KADANG dye berlagak seperti abang. Bukan berlagak, tapi...macam abang lah. Tapi tu kadang kadang. Tapi selalu selalu nya dye hanyalah adik lelaki normal yang malas susah hendak ke pasar membeli lauk pauk. 

Mr Crab Senior pula sangat kedekut. Handphone dye rosak abah bagi duit tapi dye lebih rela guna handphone cikai dari guna duit tersebut untuk beli Blackberry,  Iphone, Nokia C5 Nokia3310 yang baru. Ouh, dia juga baru beralih dari zaman jiwa kacau. Sekarang dye jiwa puppy love. Weks. Aku tak restu sebab dye langkah bendul. Bengong.! T_________T

Selepas Mr Crab beralih ke jiwa puppy love, jiwa kacau di pass kepada Jiwa kacau Second Generation. Oke, memang taknak tulis banyak pasal dye, sebab jiwa dye complicated dan sukar difahami. Sekian.

Oke, Mamat Korea dan Minah Korea adalah nama timangan yang aku bagi bukan sebab mereka mempunyai slanted big eyes with super pinkish white flawless face. Tidak, mereka mempunyai rupa seperti anak Melayu yang biasa. Mereka adalah duo korea sebab mempunyai minat yang sama. Iaitu gila sangat dengan koreans, semua korea; movie, drama, kpop. Aku suka mereka sebab mereka up to date dengan MV kPOP korea yang baru, jadi aku hanya balik dan kopipes lagu yang mereka download ke dalam lappy aku, selepas itu boleh berlagak lagak dengan kawan aku yang lain aku tau pasal update kPOP.

Mr Crab Junior adalah acuan perfect dari Mr Crab Senior. Ye, Junior sangat kedekut sampai suruh belanja aiskrim Malaysia 2posen pun sangat kedekut. Dan dye sangat terel Math berbanding adik beradik yang lain sebab sejak dari usia 5 tahun dye sudah boleh congak penambahan dengan imaginasi. Sebab dye sangat suka duit. Dan dye hanya pandai menambah masa tu sebab dye suka jumlah yang meningkat, bukan menurun (keuntungan). Ya, dye sangat selfish, dye sudah cop kereta ibu awal awal sebab dye kata bila besar dye taknak beli kereta, tapi nak pakai kereta ibu je.. -.-"

Tumbesaran melampau adalah ahli keluarga terbaru. Dye sangat comel dan suka melompat dan suka berjoget apabila dengar lagu kPOP hasil download Mamat dan Minah Korea. Dye berusia 1 tahun 10 bulan. Dye boleh imitate tarian dalam MV Tell Me- Wondergirls. Sekarang dye sudah boleh hafal semua nama panggilan ahli keluarga termasuk bapak sedara aku. Dye juga sudah boleh hafal anggota badan manusia. Bagi aku itu sangat mengkagumkan walaupun dye bukan hafal anatomi manusia. 













Oke. Itu saja. Nanti kalau adik beradik aku bertambah lagi, aku update lagi.. Yeah~~ And happy holidays!


ditulis dengan penuh keikhlasan oleh kakakmu,
Ain Najlaa

No comments:

Post a Comment

Jemput Komen: