Friday, February 11, 2011

Dan Amerika pun mula bertepuk tangan.

Assalamualaikum w.b.t. Biar aku habiskan ayat seperti yang tertera pada tajuk entri. Dan Amerika pun mula bertepuk tangan pabila Mesir mulai kucar. Yeah! Masa yang amat sesuai bagi pihak pihak anasir untuk cucuk jarum. Masa aku tengok berita si Obama bagi ucapan pasal isu Mesir, aku dapat rasakan aura, ye aura cucuk jarum.




Ye, tatkala kita mula risau pasal nasib warga Malaysia di Mesir, mungkin, MUNGKIN mereka sudah menyiapkan strategi menjatuhkan Mesir sedikit demi sedikit. Mungkin keadaan yang sama seperti Iraq dimana kepincangan pemimpin menjadi isu untuk si kuasa veto mengambil alih, kemudian bukan membaikpulih keadaan negara tuh, malah makin mengucarkan keadaan.






Ohhh dunia. Dunia yang penuh konspirasi. Ye, konspirasi dunia yang korang takut takutkan. Konspirasi dunia yang hebat diperkatakan salah satunya hot topic zaman kini ialah Freemason. Bukan! Aku bukan nak cerita pasal Freemason. Tapi, mungkin juga Freemason adalah konspirasi dunia yang sengaja diada adakan untuk menutup konspirasi yang lain. Ye, pening. Aku pun.



pengajaran:jangan buat ini kalau anda tidak mahu disalahsangka


Mungkin harini kita aman, tapi esok lusa siapa tahu. Dunia mungkin dipegang oleh konspirasi yang menakutkan, really! Tapi akhirnya konspirasi juga boleh dijatuhkan bila yang Maha Kuasa mengatakan "kun".


p/s:politik dunia, remaja patut ambil tahu! sampai bila kita nak buta politik?

No comments:

Post a Comment

Jemput Komen: